Saturday, March 3, 2012

Tak Puas Hati


1st email yang saya send bertanyakan tudung tersebut
dia reply dgn confident ckp ada.Of course dia nmpak gmbar yg saya paste dari blog dia tu kan?

bila dapat tidak seperti yang digambarkan, saya email pada dia (sila baca dari bawah ke atas). yg bawah saya send, part atas dia reply).yes, dia ckp dia dapat view gambar yg saya paste.

dia kata yg tu dah sold out.order dari batch yg terkini?kalau dah sold out awat ko tak confirmkan dah sold out?

and dia kata bukan salah dia..hahahaha.dia dapat view picture tu,then dia kata 'bukan salah kami rasenye ni kan?'..maybe salah mata dia yg rabun ke?ahahaha...

As a buyer, saya rasa saya boleh je tanya tudung tu ada lagi ke tak.bukan sorg dua saya penah beli online dgn mereka.ada byk blog saya online shop saya follow,kadang2 dia tulis dah habis, tapi bila dia restock tak sempat nk update (ye la,org bisnes kann,bz je manjang..).so sekadar bertanya, then bila jawab ada..aku la yg salah sbb order? ~its not the 1st time pn org tersalah send.Selalunya mereka akan minta maaf pada saya and tell me the solution.and i won't make fuss of it.tapi kali ni lain.dia bikin saya panas..

As a seller, menjalankan lagi perniagaan suci, takde perkataan maaf pun dari dia, instead seperti nk menyalahkan balik pada saya.takde pun ckp cara nak settle, refund ke, return barang ke, hape ke...tak ada apa2..they should double check whatever order yg customer mintak,shouldn't they? kenapa dia tak double check ye?

saya rasa tak puas hati dan rasa amat tertipu.Maybe dah ramai beli dgn dia, and OK tiada problem.Tapi adekah sebab saya saja yg terkena, makan saya harus berdiam diri dan melihat duit melayang tidak seperti yg diharapkan.Apetah lagi satu perkataan maaf pn tarak.

Tapi suami tenangkan saya, dia ckp, mungkin salah saya sbb bertanya bende yg out of stock. Tapi dia lagi bersalah sbb menggunakan kod yg sama untuk tudung yg tak sama colour,corak.Kalau code sama pun,tambah la no batch ke hape ke nk bezakan.Macam lah buyer tau code2 tudung tu semua.(perlu ke ajar sia cmne nk tulis code pada barang?) :p Saya tau tgk gmbar dan beli sperti yg tertera,itu sahaja..

So, suamu kata ..dah-dah la tu.biarlah Allah yg decide...redhakanlah duit yg melayang itu..huhu..
inilah tudung yg saya dapat.x serupa langsung..
~tapi saya tulis juga di blog..sorry sayang..saya just nak share jer..

No comments:

Post a Comment

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...